Энэхүү дүрмийг Дэлхийн даамын холбоо (FMJD)-ны тоглолтын дүрэм(Annex 1)-ийн дагууболовсруулсан бөгөөд Монгол Улсын нутаг дэвсгэр дээр зохиогдох 100 буудалтдаамын бүх шатны тэмцээнд 2018 оны 2-р сарын 16-аас эхлэн хэрэглэгдэнэ.
Нэг. 100 буудалтдаам
1.1. 100 буудалт даам нь хоёр хүн тоглодог оюуны спортын нэгтөрөл юм.
1.2. 100 буудалт даамыг мэргэжлийн болон сонирхогчийн түвшиндтоглоно.
Хоёр. Даамын хөлөг,хүү ба даам
2.1. 100 буудалт даамын хөлөг нь 10 эгнээ, 10 багана бүхий 100 шоо дөрвөлжингөөсбүрдэнэ. Шоо дөрвөлжингүүдийг хар, цагаан(тод, бүдэг)-аар алаглуулан 50хар, 50 цагаан буудал үүсгэнэ. Даамыг хар буудлын дагуу хошуулдан нүүж тоглоно.
2.2. Хөлөгт хоёр хар, хоёр цагаан булан байх бөгөөд хоёр харбулан тоглогчдын зүүн гар талд байрлана. Буудлыг 1-50 хүртэл дугаарлана.Хөлгийн нэг захын эхний эгнээнд 1-5 дугаартай буудал байх бол эсрэг захынсүүлийн эгнээнд 46-50 дугаартай буудал байна. Зүүн гар талын эхний баганад 6,16, 26, 36, 46 дугаартай буудал байх бол баруун гар талын сүүлийн баганад 5,15, 25, 35, 45 дугаартай буудал байна.
2.3. Хөлөг нийт 17 ташуу шугамтай. Хөлгийн46-41-37-32-28-23-19-14-10-5 гэсэн дугаартай шугамыг гол шугам гэнэ. Гол шугамбүхий талыг урт жигүүр, эсрэг талыг богино жигүүр гэнэ.
2.4. Даамыг 20 цагаан,20 хар хүүгээр тоглоно.
2.5. Хөлгийн 1-20 дугаартай буудал дээр хар хүүг, 31-50дугаартай буудал дээр цагаан хүүг өрж тоглох бөгөөд тоглолтыг өрөг гэж нэрлэнэ.
Гурав. Хүү, даамаарнүүх ба идэх
3.1. Хүү хөлгийн хошуулдсан шугамын дагуу зөвхөн нэг буудалахиж нүүнэ. Хүү урагш давшиж идэхээс гадна ухарч иднэ. Хүү нүүсээр/идсээр яваадэсрэг талын эцсийн буудалд хүрсэн үед даам болно. Даамыг хүүнээс ялгахын тулд хүүгхоёр давхарлах юм уу эргүүлэн тавина. Даам нь хошуулдсан шугамын дагуухчөлөөтэй аль ч буудалд алгасан нүүх буюу идэх эрхтэй.
3.2. Идэх үедээ эсрэг талын хүү дээгүүр нэгээс илүү давжгарахыг хориглоно. Харин чөлөөтэй байгаа буудлыг хэдэн ч удаа дайран өнгөрчболно. Хүү/даамаар идэхдээ эсрэг талын хамгийн олныг нь идэх ёстой. Хэд хэдэнхүү буюу даамыг товшин идсэн бол идэх нүүдлээ бүрэн дуусгасны дараа идэгдсэнхүү болон даамыг хөлгөөс цуглуулж авна.
3.3. Цагаан тал эхэлж нүүн тоглолт эхлэх бөгөөд цагаан, харээлжлэн нэг нэг нүүнэ. Цагааны нүүдэлболон харын хариу нүүдлийн хамт нэг бүтэн нүүдэл үзнэ.
3.4. Тоглогч доорх үйлдлийн аль нэгийг хийсэн бол нүүдэлхийсэнд тооцно. Үүнд:
· Өөрийн хүү/даамыг нэг буудлаас нөгөөд шилжүүлэн тавиадгараа салгах
· Эсрэг талын хүү/даамыг бүрэн идээд өөрийн хүү/даамаас гараасалгах
· Эсрэг талын хүү/даамыг идсэн ч өөрийн хүү/даамаас гараасалгаагүй бол идэлтийг өөр чиглэлд өөрчлөн хийж болно.
3.5. Нүүх ээлжиндээ тоглогч өөрийн хүү/даамд гар хүрсэн болтүүгээрээ заавал нүүнэ.
3.6. Хүү/даамыг засаж тавих зорилгоор гар хүрэх бол “засъя”гэж заавал урьдчилан хэлнэ.
3.7. Эсрэг талын хүү/даамд эхэлжгар хүрэхгүй бөгөөд идсэний дараа нэг гараараа түүж авна.
Дөрөв. Хожил
4.1. Аль нэг талын бүх хүү/даам идэгдэж дууссан буюу нүүдэлгүйболсон үед хожно.
4.2. Эсрэг тал нь эсэргүүцээд нэмэргүй буюу гарцаагүй гэж үзэнбууж өгвөл заавал бүгдийг идэж дуусгалгүйгээр хожил авч болно.
4.3. Эсрэг талын тоглолтын цаг дуусвал тоглолтын байрлал ямарбайсан ч хожил авна.
Тав. Тэнцээ
5.1. Нэг даамын эсрэг
· Гурван даам
· Хоёр даам, нэг хүү
· Нэг даам, хоёр хүүтэй үед 16 нүүгээд хожиж чадаагүй болөргийг тэнцсэнд тооцно. Гэхдээ хягаарлагдмал цаг (бонусгүй)-тай үед тухайнбайрлалд хожих магадлалгүй бол заавал 16 нүүхгүйгээр өргийг тэнцсэн гэж үзнэ[1].
5.2. Нэг тал хүүгээ хөдөлгөлгүй, идэлт хийлгүйгээр зөвхөндаамаараа 25 нүүсэн бол хүчний харьцааг тооцолгүйгээр тэнцсэн гэж үзнэ.
5.3. Тоглолтын явцад нэг байрлал 3 удаа давтагдвал тэнцсэндтооцно. Гэхдээ байрлал заавал дараалждавтагдах албагүй, хооронд нь хэдэн нүүдэл хийсэн ч ялгаагүй байрлалдавтагдсанд тооцно.
5.4. Нэг даамын эсрэг хоёр даам эсвэл нэг даам, нэг хүүтэй болтэнцэнэ.
5.5. Хоёр тоглогч харилцан тохиролцож тэнцэх бол дор хаяж 40нүүсэн байна.
5.6. Тоглогч зөвхөн өөрийн нүүх ээлжиндээ тэнцэх саналгаргана. Хэрэв эсрэг тоглогч нүүдэл хийсэн бол саналыг хүлээж аваагүй гэж үзэнтоглолтыг үргэлжлүүлнэ.
5.7. Хэдийгээр материалын ба байрлалын давуутай байлаа чхожиход цаг хүрэлцэхгүйн улмаас тэнцэхээр санал тавьж цагаа зогсоовол тэнцсэндтооцно.
Зургаа. Өрөгт баримтлахзарчим
1. Тоглолт эхлэхээс өмнө тоглогчид хөлөг, хүүний байрлал зөвэсэхийг нягталж шалгах ёстой. Тоглолт эхэлж нүүдэл хийсэн бол хүү илүү дутуубайсан, тоглох өнгөө сольж тоглосон зэргийг засах боломжгүй тул тэр хэвээр ньүргэлжлүүлнэ.
2. Тоглогчид дүрэмд харш буюу боломжгүй нүүдэл хийсэн болөрсөлдөгч нь тэр алдааг засуулах эрхтэй. Харин хариу нүүдэл хийсний дарааалдааг засах эрхгүй болно.
3. Тоглолтын үед асуудал гарвал дуусахаас өмнө шийдүүлнэ.Тоглолт дуусч дүн гарсан бол ямар нэгэн асуудал, гомдлыг хөөн хэлэлцэхгүй.
Та системд нэвтэрч орсоноор сэтгэгдэл бичих болон үнэлгээ өгөх боломжтой болно.